BLOG | kerék és bakancs, kerékpáros és gyalogos túráink képekben | Gábor barátommal Nagymarosra, ez volt a 160 km-es kerékpártúra | 2013 | 08 | 20

Hejhó!

Az idő szinte repül, s a Tour De Pásztó után egy héttel augusztus 18-ra terveztük a nagymarosi kerékpártúránkat, melyből a végén aztán egy huszadikai tekerés lett! Igazából jobban jártunk a keddi nappal, mert a szombattal ellentétben az idő valamivel barátibb volt a kerekezéshez. Ahogy általában, ezen a túrán is ketten maradtunk Gábor barátommal. 08.00 és 09.00 óra között tartottunk gyülekezőt a megszokott helyünkön, viszont érdeklődés hiányában 08.45 körül megindultunk a 160 km-es karikának. Magyarnándorból indultunk, majd az első pihenőnket Nógrád településen a Margit-forrásnál tartottuk. Ezt követően a vár alatti büfében sor került egy finom kávé és a reggeli elfogyasztásra is. Innen elég hamar sikerült tovább indulnunk Diósjenőre, majd következett a hegymenet, felfelé a Börzsönybe. Az időjárás a szombati naphoz képest szerencsére hűvösebb volt, viszont az eső lába erősen a nyakunkban lógott, de még mindig kellemesebb volt, mint a szombati +35°C fok. Az egyik képen láthatjátok azt is, ahogyan éppen felfelé baktattunk Gábor barátommal, egy másik felvételen pedig már a Börzsöny túloldalán lefelé, mérésem szerint kb. 25-30 percet gurulhattunk.

Még mielőtt Kemencére érkeztünk volna, menet közben baloldalra tekintve pillantottam meg, hogy piknikezésekre kijelölt helyeken, az emberek több helyen is sátoroztak, szórakoztak, s a strandnál készültek a fürdőzésre. Jó volt látni, hogy jól érezték magukat, nagyon jónak tűnt a hangulat a bringákról szemlélve. Szinte végig pásztáztam a kempinget, mikor már majdnem elhaladtunk megláttam, egy lány mosolyogva integetett nekünk. Gábor barátom kicsit előrébb haladt, így ő már nem élvezhette ki a látványt, viszont én visszaintegettem, amit már lehet nem láttak a sebesség miatt.

Menet közben Vámosmikola felé enyhén eleredt az eső is, nem úsztuk meg a napot nélküle, de néhány perces tekerés után megérkeztünk a településre, ahol erősítőnek ismételtünk egy kávéval és egy finom citromos söröcskével. Idő közben az eső is elállt, többnyire ez volt a célunk, hogy kikerüljük az ellenségünk. Utunkat tovább folytattuk, s innentől kezdve a nap végéig csodás időjárásban volt részünk. A Börzsöny túloldalán kényelmes tekerés várt ránk, hiszen emelkedők nem igazán vannak azon a szakaszon, így nem volt nehéz a dolgunk. Az Ipoly mentén egy Magyar Szürke Szarvasmarha csapattal is találkoztunk, majd lassan megérkeztünk a Dunakanyarhoz. Ekkor a fák között egy templomhoz hasonló építményt véltem felfedezni, de amikor közelebb érkeztünk, be kellett látnom, bizony így is lehet élni. No, ez nem templom volt, hanem egy kastély, méghozzá egy Porsche Cayenne terepjáróval a kertjében. Zebegénytől-Nagymarosig már a kerékpárúton folytattuk utunkat, ahonnan csodás panorámában volt részünk. Az egyik képemen láthattok majd egy kisebb csónakot is, hozzáteszem nem játéki volt, hanem igazi, azonban a fényképemen olyan hatása van, mintha miniatűr lett volna.

Nagymaroson sem voltunk sokáig, egy kávét és a legfinomabb főzött fagylaltot azért megkóstoltuk az FG Kézműves Fagylaltozóban. Rövid pihenő után, tovább folytattuk tekerésünket, hiszen az idő szaladt és várt ránk még egy-két domboldal. Nagymaros után a következő megállónk Szendehely volt, energiabevitel következett étel és ital formájában, majd ismét nyeregbe pattantunk, ahol aztán két elég nagy %-os emelkedő várt bennünket. Az első a Szendehelyre vezető volt, melyet mondhatni vígan a nyakunkba vettünk, viszont a következő a településről kivezető, na, azt nem kívánjuk senkinek. Igazából a hosszán kívül semmi bajom nem lett volna vele, viszont itt vagyunk, túléltük, megettük. Nőtincsen még volt egy néhány perces kiállásunk, ahol nyújtózkodás, folyadékpótlás következett, majd nekiláttunk utunk hátralévő részéhez. Azt kell, hogy mondjam, nagyon jól teljesítettük a kitűzött célunkat, hiszen nem hajtottuk túl magunkat, s a múltkor megtett 122 km-es túránkat is annyi idő alatt teljesítettük, mint a mai 160 kilométeres karikánkat, azaz nem egészen 7 óra alatt.

Örülök, hogy látogatója voltál az oldalamnak, s remélem, hamarosan veled együtt tekerjük majd a következő távokat.

Megtett útvonal: Magyarnándor – Debercsény – Szente – Kétbodony – Romhány – Bánk – Felsőpetény – Nőtincs – Nógrád – Diósjenő – Kemence – Perőcsény – Vámosmikola – Ipolytölgyes – Letkés – Ipolydamásd – Szob – Zebegény – Nagymaros – Verőce – Szendehely – Nőtincs – Felsőpetény – Bánk – Romhány – Kétbodony – Szente – Debercsény – Magyarnándor

A nyeregben ülve, kormányt fogva az egyik kezemmel tartottam fényképezőgépem, amivel rögzítettem egy hajmeresztő videofelvételt. A hangulat miatt szerintem tekintsétek meg.

Ha tetszett a bejegyzésem, kérlek, az itt található ikonok valamelyikével, oszd meg te is az ismerőseiddel.