Skip to content

BLOG | Élet a vasúton, nógrádi tájakon Galbács Tamás kalauzolásával | Újraindult a vasúti kőszállítás a Colas-Északkő Kft. nógrádkövesdi bányaüzeméből | 2022 | 03 | 17, 21, 23, 29, 31 – 04 | 01

Mikor, s hogyan lehet (normális, valamire való) fényképeket készíteni? Az egyszer biztos, hogy nem ugrabugrálva, majd a gombot gyorsan (kép megkomponálása nélkül) lenyomva, aztán WIFI-n máris repül a telefonra utómunkázásra, végül a színek mobilon túlhúzva, s mindenféle információ nélkül, ferdén landolnak valamelyik közösségi médiában. Én és még szerintem sokan mások is, úgy gondolom/gondolják, ha szeretettel, alázattal, megbecsüléssel, kitartással és tisztelettel vagyunk a fényképezni kívánt téma iránt, akkor készülhetnek el az igazán NORMÁLIS FELVÉTELEK!

Kétegyházára utazik a nógrádkövesdi zúzottkő!

Ahogy korábban már decemberben írtam róla, most végre elérkezett a pillanata. Beindult a vasúti kőszállítás a Colas-Északkő Kft. nógrádkövesdi üzeméből. Mint azt megtudtam a követ Kétegyházára, természetesen vasútépítéshez szállítják! A közel 300km-es távolság és a rakomány tömege miatt van szükség a vasúton történő szállításra! Mivel egyik fuvarozó sem ellensége a pénztárcájának, így a gyorsaság, valamint a rakomány súlya indokolja ezt a környezetbarátabb és közútkímélőbb megoldást! A munkát a V HÍD Kft. M62 1015-ös pályaszámú Szergeje végzi, melyet Lettországban vásároltak, s egyben ott is lett felújítva, míg itthon nemrégiben történt meg a mozdony honosítása! Magyarul hivatalosan, ez a március 17-i nógrádkövesdi szállítás volt az első komolyabb munkája.

Az információk szerint előreláthatólag, Nógrádkövesdről április első hetétől napi szintű forgalomra lehet számítani, ugyanis a tervezett 400.000t követ a 20.000 kamionnal ellentétben, kb. 350-400 tehervonat tudja majd elszállítani! Az első szerelvény március 17-én csütörtökön reggel 8 óra kőrül érkezett meg Nógrádkövesdre, majd délután kettőre el is volt készítve. A bánya homlokrakodója, mely 3-4 köbméteres  kanállal van felszerelve, pillanatok alatt megrakta a 23 Eas típusú teherkocsit! A papírozást és az engedélyeztetést követően a személyvonatok keresztje után, Galgamácsa viszjelre porolhatott a vonat Hatvan-rendezőbe. Az első szerelvény ugyan Eas kocsikkal közlekedett, azonban azóta a vonat mögé olyan önűrítős kocsik vannak besorozva, melyek legjobb tudomásom szerint ma Magyarországon, egyetlen egy vasúti vállalat tulajdonában sincsenek már.

A vagonok oldalán SK felirat díszeleg, amely azt jelenti, ezek bizony Szlovák bérlemények. A kocsikon jól láthatóak a hatalmas légdugattyús rendszerek, melyek képesek maximum 53t kőrakományt, (egy teherautóhoz hasonlóan), bármelyik irányban maguk mellé billenteni. Ez vasútépítéskor nagy segítség tud lenni, jelen esetben ezért is szállítják így.

Ahogyan a bejegyzésem címében is megjelöltem, a vonatok eddig ezeken a napokon közlekedtek, s amikor tehettem és az időm is megengedte, készítettem közben néhány felvételt, melyből az imént egy válogatott albumot is megtekinthettek. Kettő kisfilmet is sikerült összevágnom, ezeket a képgaléria alá görgetve találjátok meg. A filmek lejátszását, hanggal ajánlom figyelmetekbe!

Az első tehervonat érkezésének napján Neszikeék is meglátogattak engem, így természetesen készíthettem nekik is néhány felvételt. A nap végén elköszönéskor, egy kedves kis ajándékkal is megleptek, melyet Neszike rajzolt nekem! ❤️ Számomra a rajz különlegessége, bár nem tudom szándékos-e, vagy csupán csak a véletlen műve, (hozzáteszem az én értékrendemben nincsenek véletlenek) a mozdony kékre, a vagonok pedig barnára vannak színezve, így ez a rajz teljes mértékben összhangban van a valóságban megjelent szerelvénnyel. Ha az ábrán balról jobbra haladunk, megfigyelhetjük, hogy eleinte süt a nap, majd később beborul. A fotóimon is nyomon követhető, hogy ez a valóságan is így történt. Szinte olyan, mintha ez a nap előre meg lett volna álmodva. Úgy gondolom a lényeg azonban mindig a pozitív hozzáállásban rejtőzik, hiszen a napocska, a szivárvány és még a felhő is mosolyogva tekint ránk.

Az első videó a legelső szállítmány napján került rögzítésre, amikor az Eas típusú vagonokat rakodták, a második videóban pedig már a légdugattyús, billentős kocsikkal mozgolódott Nógrádkövesden a V HÍD Kft. Szergeje.

A videó elindításakor, kérlek, kattints a jobb oldalt, alul található fogaskerékre és állítsd be a legjobb 1080-as minőséget. A lejátszó sajnos alapvetően a legrosszabb felbontást ajánlja fel alapértelmezettnek!