BLOG | élet a vasúton, nógrádi tájakon Galbács Tamás kalauzolásával | A 165-ös Szergej dolgozott egy 40 kocsis favonat élén Kelet-Nógrádban | 2021 | 03 | 09

Egy kedves vasútfotós ismerősömtől kaptam a tájékoztatást, hogy a MÁV Nosztalgia Kft. vagyis napjainkban már új nevén a MÁV Rail Tours Kft. M61-es 006-os Nohabja fog felmenni Salgótarjánba, ahol kb. 30-40 teherkocsiból álló, 600 méteres szerelvény várja, melynek vagonjai természetesen fával vannak megrakva. Nem is olyan régen közlekedett ilyen méretes favonat Salgótarján-külső állomásáról, akkor a Floyd Sulzere teljesítette a vontatási feladatot.

Ezennel azonban arról volt szó, hogy a Nohab szombaton fogja elvontatni a rakott tehervonatot, de mint az kiderült, hétvégén még javában zajlottak a rakodási munkálatok. Egy másik cimborám hétfőn reggel jelezte, hogy a mai napon fog leközlekedni. Végül kedd reggel írt üzenetet Dénes barátom, hogy a 165-ös Szergej éppen Hatvanban várakozik, s, ha a pálya szabaddá válik, megkezdi útját Salgótarjánig. Gyorsan rá is pillantottam a térképemre, melyen gyorsan észrevettem a Ferencvárosból-Salgótarjánba közlekedő M62-est gépmenetben. Dani barátomnak szinte azonnal újságoltam is a híreket, hogy a hétvégi tehert, amiről beszélgettünk, mégsem szállították el, viszont a mai napon valószínű, hogy a Szergej azért megy fel, hogy a rakott kocsik elszállítása megtörténhessen.

Dani örömmel újságolta, hogy éppen édesapjával utazik Salgótarjánba, az autójukat viszik szervizbe. Egészen véletlenül a gépét is magával vitte, így természetes volt számomra, hogy információkkal őt elássam. Első körben a Szergej érkezett meg Salgótarjánba, majd később a 235-ös Dacia-val az élen, a szokásos kedd-csütörtöki ’ócskavastelepes’ kiszolgáló menet is megjelent. Az M62-es szépen kirendezte fás kocsijait a rakodóról, majd a szerelvényen körbejárt. Nem sokkal később a Csörgős személyvonat is begurult a harmadikra, így aztán volt ám együtt állás Salgótarján-külső vasútállomásán. A személyvonatok közlekedése után a Dacia-s tehert menesztették el első körben, majd végül vonatmentes időben a Szergej-es tehervonat is elindulhatott, a csodálatos Kelet-nógrádi, 81-es vasútvonalon.

A széllökések igen erősek voltak, s ennek köszönhetően a felhők is gyorsan mozogtak, így Dani barátomnak nem volt egyszerű dolga, de mindezek ellenére sikerült sikeresen megörökítenie a pillanatokat. A tiszta légköri jelenségnek köszönhetően, igen szép tájképek készülhettek, természetesen Salgó-várának látványával a háttérben.

A felvételek elkészítése közben, egy röpke kis videóhoz is sikerült anyagot rögzítenie barátomnak, melyet most ide kattintva tekinthettek meg.

Ha tetszett a bejegyzésem, kérlek, az itt található ikonok valamelyikével, oszd meg te is az ismerőseiddel.