BLOG | élet a vasúton, nógrádi tájakon Galbács Tamás kalauzolásával | ZSSK Cargo favonata járt Szécsényben | 2016 | 02 | 11 – 03 | 10

Favonat érkezésének és rakodásának pillanatai, Szécsény város vasútállomásán | 2016 | 02 | 11

Február elején kaptam a tájékoztatást miszerint 11-én üres favonat fog érkezni Szécsénybe. Mivel esős időszak volt ezekben a napokban, már előre kiterveltem, ha találok az állomás környékén víztócsát, mindenképp készítek majd egy tükörképes felvételt. A terepszemlét követően gyorsan kiderült, meg tudom majd valósítani a felvétel készítésével kapcsolatos ötletem. Nem sokkal az érkezésem után, fél egy előtt 10 perccel begurult a Szlovák teher. 20 db üres Eas típusú kocsival érkezett, ebből 15-öt húzott be a negyedikre, majd 5 kocsit pedig betolt az elsőre.

A vagonok helyükre kerülése után, szinte azonnal megkezdődött a rakodás is, miközben én még készítettem néhány felvételt. A képek rögzítése közben az idő viszont olyan gyorsan elröppent, hogy már csak azt vettem észre, becsattogott a délutáni kis piros is, így indulhattam haza. Levezetésképpen a vonatról azért még készítettem egy-két képet Szécsény előtt a kiöntött Ipolyi ártéren.

Rakott favonat távozása Szécsény város vasútállomásáról | 2016 | 03 | 10

Tegnap 2016. március 10-én kisebb tavaszi bemelegítő túrán jártam. Nógrád Megye 78-as vasútvonalának felső szakaszán, ahol napjában 4 alkalommal fordul meg személyvonat, időnként egy-egy favonat is felbukkan a láthatáron. A két mozdony ’Kocurok’ általában Losoncról érkeznek 20 db Eas típusú tehervagonnal, melyeket Szécsényben az Ipoly Erdő ZRt. rakodja meg a területükön kitermelt fával. Egyszer csak jött az infó, Tomikám csütörtökön rakott favonat lesz. Egy kedves vasúton dolgozó barátommal megbeszéltem szerdán, egyeztetünk, hogy alakul majd a csütörtökünk, vajon ki tudok-e menni Szakalba fotózni.

Mivel kiderült, neki 24 órás szolgálatot kell teljesítenie, így úgy döntöttem, nem keresem őt, mert nem fogok csütörtökön kimenni. Csütörtök reggel, amikor felébredtem, láttam már fél nyolckor 2-3 nem fogadott hívás volt a telefonomon. Barátom keresett, hogy reggel 4 órakor jutottam eszébe, szerdán nem beszéltük meg pontosan, végül kimegyek-e, mert a délelőtt folyamán favonatra lehet számítani. Több se kellett nekem, a 08.49-es palóc expresszel gyorsan be Balassagyarmatra, onnan a 09.30-as személlyel irány Szakálba. A váci személy fél órás késése miatt 10.05-kor indultunk el, szerencsémre a tehervonatot Szécsényből csak a személyvonat után menesztették el. Így egy kis egérutat nyerhettem, s mikor megérkeztem Nógrádszakálba, azonnal iparkodtam felfelé a kálváriára. De, hogy miért Nógrádszakálba, s azon belül is a Kálváriára? Egy túra során az egyik bakter barátom közölte velem, Tomi, ha egyszer erre jársz és lesz időd, mássz fel arra a hegyre, mert biztos vagyok benne, hogy onnan csodálatos képeket fogsz majd tudni készíteni. Mivel először jártam ezen a hegyen, a rohanás közben az úton található káponkákról is készítettem felvételeket, így a kalauzolásom segítségével, remélem ti is át tudjátok majd élni az eseményeket.

A két ‘Kocurra’ ugyan nem kellett sokat várnom, mire felmásztam a hegyre, már hallottam és láttam is dübörgésüket. A vonat ekkor már a vasútállomás előtt haladt át a 20 db fával megrakott vagonnal. Gyors értékállítás, komponálás, s a szerelvény szépen kígyózott is Szlovákia felé az ívekben, amikor a felvételek elkészülhettek a mesés Ipoly-folyó völgyében.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •