BLOG | élet a vasúton, nógrádi tájakon Galbács Tamás kalauzolásával | Púpossal anyagoltak Nógrádban | 2015 | 12 | 11 – 15

Ismét mozgolódás volt a 78-ason és a 75-ösön is. Szoktam azt mondani nincsenek véletlenek, így valószínűnek tartom a pénteki napom sem alakulhatott úgy ahogy. A második fotókiállításomhoz készülődve reggelről Balassagyarmatot, délelőtt Szécsényt megjárva éppen Legéndre tartottunk a teherautónkkal, amikor a Magyarnándor határában húzódó vasúti átjáróban pirosat jelzett a szemafor. A fényképezőgépem mellettem természetesen a táskában lapult, a telefonom pedig zsebemben.

Mire ez utóbbit előkaptam, hogy beazonosítsam, hány óra lehet ekkortájt, van-e vasúti forgalom ebben az időszakban, addigra a fák közül felbukkant kedvenc gépem a 224-es Púpos, mely azzal a lendülettel, hatalmas gázfröccsel, azonnal el is tűnt a Becske felé ívelődő vasúti síneken. Nógrádkövesdre érkezve azonban megpillantottam az állomáson sorakozó kővel rakott tehervagonokat. Ettől több se kellett nekem, a sofőrömet meg is kértem, hogy álljunk már félre, néhány felvétel készítésére. Épp, hogy kiszálltam a nagy ködből máris előbukkant a sárga-piros monstrum, majd érkezése után máris ráállt a kővel megrakott szerelvényre. A Magyarnándorból érkező személyvonat keresztjére várakozva késztettem néhány felvételt, miközben kiderült, hogy ez már a második menet, hiszen a 11 kővel megrakott kocsiból álló szerelvényt nem bírta volna egyszerre áthúzni a hegyen.

Az első hatot már délelőtt felhúzta Balassagyarmatra, majd az M40-es 224-es, munkáját teljesítve még a pénteki napon visszatért honállomására, Hatvanba. Mint az kiderült, anyagolási munkálatokhoz a mai napon (Hétfőn) szállították tovább a követ, Nagyoroszi környékére. A tegnapi nap folyamán a 408235-ös sorozatszámú mozdony érkezett meg Balassagyarmatra, mely ma reggelről állt munkába a 75-ös szárnyvonalra. Púposunkra ráférne egy kis reparálás, mint ahogyan az a 224-esnek is jót tett.

Kíváncsian vártam, vajon mikor jön majd visszafelé az üres dozátoros szerelvény, amikor is vasárnap, Hatvanból már a 408235-öst küldték le, hogy a hétfőn kezdődő anyagolási munkálatokhoz legyen gép a köves szerelvényre. Este Balassagyarmaton éjszakázott, majd másnap Nagyorosziban folytatta a munkálatokat. Ma délelőtt még egy Szécsény környéki karika is belefért, valamint arrafelé is dolgoztak a fiúk, majd a délelőtt folyamán visszavonult Hatvanba. Fél 12 körül vettem észre, hogy mozgás van a vonalon, ekkor már sejtettem, mire számíthatok 10-15 percen belül Magyarnándorban. Egy gyors, de nem a legjobb helyszínválasztás után elfoglaltam a helyemet és 12.00 óra előtt 10 perccel, máris lencsevégre kaphattam ezt a nem mindennapi menetet.